donderdag 21 september 2017

The time has come!

Het was zo ver.. Eindelijk was het tijd voor ons moment, onze grote dag! De dag waar we twee jaar naar toegeleefd hebben! We waren in Spanje met al onze vrienden in het zelfde hotel. Ongelofelijk gezellig en voor herhaling vatbaar als het aan mij ligt. We hebben gezellige avondtjes gehad, samen eten, borrelen, cocktails, sangria, zon, zee, strand en een beetje regen.

Nu was het vrijdag 01 september 2017. De dag waarop wij elkaar het ja-woord zouden gaan geven! Ik was ontzettend enthousiast! Bas en ik hebben samen alle spullen naar het hotel gebracht waar Cristina en Jordi al druk bezig waren. Jordi verzorgde onze muziek op het strand, tijdens de pica pica en tijdens het dinner dus er moest een hoop klaar gezet worden!

Cristina en ik hebben alle spullen in haar kamer gezet en zijn naar de kapper gegaan waar ik een paar uur zoet was met mijn haar en make-up. Cristina en mijn moeder lieten hun haar en make-up ook doen. Ondertussen waren me zusje en beste vriendin in het hotel om alles te decoreren. Rachella was ook mijn ceremoniemeester dus ze moest ervoor zorgen dat alles klopte! Gelukkig ben ik niet veel ijzend ;) (sorry Shell). Ik kan daarover zeggen dat ze het perfect hebben gedaan! Het was echt prachtig gedecoreerd! Onwijs bedankt meiden! :D

Nadat we klaar waren bij de kapper zijn we terug gegaan naar het hotel waar ze al druk voor ons bezig waren. Ik ging naar mijn hotelkamer om verder alles klaar te maken voor mezelf. De  kapper zou nog komen om me haar af te maken met bloemen. In  mijn hotelkamer was het 1 grote chaos! Overal lagen spullen. Ik kon me eigen spullen amper vinden! Gelukkig hadden we nog genoeg tijd.
De kapper was er al snel om me haar af te maken. Cristina was ondertussen de bloemen gaan halen voor in mijn haar en de boeketjes voor de meiden en mij. Ik had van me vriend nog een mooie badjes gekregen met ''bride'' achterop. Deze had ik natuurlijk aangedaan. Niet veel later stonden me moeder, me zusje, Suus en Cristina in de kamer om zich klaar te maken en mij te helpen. Ook kwamen de foto en videograaf bij ons langs om shots te maken. Ik kan je vertellen dat het erg krap was in de kamer! Gelukkig was er een aardig groot balkon.

Op een gegeven moment wilde de foto en videograaf shots maken van mijn sieraden. Op dat moment wees mijn moeder me op een brief en doosje die op me bed lagen. Wel gezien, maar door alle gekte niet mee bezig gehouden. Ik maakte de brief open op het balkon en begon te lezen. Hij was van mijn aanstaande. Hij had echt een super mooie lieve brief geschreven voor me! Ik moest er gewoon door huilen! Alles viel even van me af en ik voelde me zo gelukkig. (klootzak). We hadden afgesproken niets te doen voor elkaar en dan krijg je dit! Het was wel super lief van hem. Bij de brief zat een doosje met een prachtige armband die ik meteen om heb gedaan. Dankjewel lieverd!

Tijd om verder te gaan! Droog je tranen en hop je jurk ik! Me moeder en zusje hebben me geholpen met het aantrekken van de jurk en de sieraden omdoen. Daar zijn ook echt prachtige foto's uitgekomen! Toen ik klaar was heb ik aan mijn bruidsmeisjes nog een klein cadeau gegeven namelijk een persoonlijke brief en oorbellen. Cristina en Suus hielden het ook niet droog en ook hieruit zijn mooie beelden gekomen.

Het moment was aangebroken. Het moment om de trap af te lopen richting het strand en mijn geliefde voor het eerst te zien in zijn pak! En hij mij in mijn jurk uiteraard! Me vriend ging als eerst met zijn moeder, daarna onze 4 getuigen en als laatst ik met mijn vader en zusje die me hielp met me jurk. Het was echt een prachtig moment om elkaar voor het eerst te zien, helemaal opgedoft en op het prachtige strand! Een sprookje.. (er zijn beelden van dus als je nieuwschieting bent hoor ik het graag!) De ceremonie ging erg goed, Rowan had een mooi verhaal gemaakt over ons, onze vrienden en pakte alles prachtig in. Het ja-woord was een prachtig en speciaal moment voor ons gevolgd door de kus! iedereen klapte en niet alleen onze gasten, nee het hele stand was ondertussen mee aan het kijken en applaudisseerde na onze kus luidruchtig. Een erg mooi moment al zeg ik het zelf.

Toen we de ringen mochten uitwisselen kwam het ineens in me op! HET TROUWBOEKJE!! Die lag nog boven en was ik in alle chaos compleet vergeten! Rachel rende als een gek naar boven om het boekje te halen en was precies op tijd terug toen we de ringen hadden uitgewisseld. Thanks Shell!

Na het tekenen van ons en de getuigen hebben we een groepsfoto gemaakt en zijn we naar boven gegaan voor een toast en de pica pica! Het eten en drinken was heerlijk en we hebben allemaal wel genoten. Ondertussen nog wat foto's gemaakt op verschillende plekken met verschillende mensen en uiteraard met ze tweeën.

Het was tijd voor het dinner. Ik had me omgekleed in mijn tweede jurk waar ik wat meer bewegingsruimte had en ook daadwerkelijk iets kon gaan eten. In Spanje is het traditie dat er harde muziek gespeeld word bij ons ontvangst en alle gangen die we kregen. Tijdens deze muziek zwaai je met je zakdoek in de lucht en wordt het eten geserveerd. Dit was echt prachtig! Niet alleen werd er gezwaaid met zakdoeken, iedereen ging ook gezellig dansen wat niet bij de traditie hoorde maar ach dat maakt toch niets uit? Het is feest! Het eten was weer heerlijk en veel te veel. De laatste gang was onze bruidstaart die wij met een zwaard aan mochten snijden. Ook een mooie Spaanse traditie die mij altijd bij blijft.

Het was een geslaagde dag waar niet veel fout is gegaan. Ohja! Me moeder was mijn oorbellen vergeten dus me vader mocht weer helemaal terug naar het hotel om ze op te halen. Waarom ik helemaal zeg? Ze zaten niet in hetzelfde plaatsje als wij maar een uurtje verderop! Sorry pap ;) Nou als dat het was en het trouwboekje waar me zusje een sprintje voor heeft getrokken dan ben ik gelukkig!

Wij hebben onwijs genoten en zijn iedereen dankbaar die deze dag met ons hebben willen delen!
Foto's zullen voornamelijk op mijn FB pagina te zien zijn, maar zal er een paar hier delen.


  


1 opmerking:

  1. Wij vonden het geweldig om als tante en oom erbij te zijn. Het was een sprookjesachtig huwelijk van 2 geweldige mensen en heel erg romantisch, iets om nooit te vergeten.
    Wij wensen jullie een heel gelukkig, geweldig en lang gezond leven samen!
    Dikke kussen Rob en Loeki

    P.S wij willen ook graag de foto´s zien hier in Spanje aan de Costa Blanca, Moraira misschien kunnen jullie er een paar mailen!
    XXXX

    BeantwoordenVerwijderen