woensdag 3 augustus 2016

Die ene perfecte trouwjurk..

Een trouwjurk.. Het hoort uiteraard bij een huwelijk, maar wat voor jurk wil ik?? Ik vond dat super moeilijk, dus besloot ik nu alvast rond te kijken zodat ik alvast wat ideeën op kon doen voor als ik een jurk uit ging zoeken.  Waar kun je het best zoeken naar een jurk? Pintrest!! Ik heb een account aangemaakt en ben lekker gaan zoeken op allerlei soorten jurken. Niet letten op prijzen en merken, alleen naar wat vind ik mooi en waar ga ik naar op zoek.

De eerste jurk die ik vond was echt prachtig! Het model die de jurk droeg was ook gemaakt voor de jurk! Je kent het wel maatje 34 en 2 meter lang, maar ik heb de foto's wel opgeslagen in me telefoon. Als ik dan een keer ga passen laat ik de foto zien en zeg ik ''zoiets, maar dan betaalbaar''. Ik had dus zeker wel een idee van hoe mijn ideale jurk eruit zou zien, maar of je iets gaat vinden wat daar op lijkt is de vraag.

Het is 19 juli en me vriend en ik stonden op het punt om naar me ouders te gaan, want we zouden daar gezellig met ze alle eten. Ik zat nog even op Facebook en kwam toevallig op een post van Esther's bruidshop met de foto van een trouwjurk die ik in mijn telefoon opgeslagen had. De tekst die er bij stond was ongeveer dit: SALE, laatste jurk in maat 38 van 1899,- naar 800,-. Ik dacht ''okee, dat is een leuke prijs en dat is wel mijn maat..'' Realistisch? Het is in Almere, ik werk de hele week. Wanneer moet ik daar dan heen? Ik besloot toch maar een bericht te sturen naar Esther met de vraag of ze de jurk voor me vast wilde houden. Ik kreeg eigelijk meteen een reactie, maar niet wat ik hoopte. De jurk kon niet vast gehouden worden omdat het de laatste was en het om een sale product gaat. Ze vroeg of ik morgen lang kon komen, maar dat was geen optie omdat ik moest werken. ''Daar gaat me jurk'' dacht ik nog, maar toen vroeg ze of ik vanavond niet langs kon komen? Ik kwam op dat moment net binnen gelopen bij me ouders. Het eerste wat ik zei was ''Mam, Rachel, kom snel! Ik heb me droomjurk gevonden, er is er nog 1 en ik kan hem vanavond passen. Gaan jullie mee?'' Het antwoord was een volmondige JA! snel eten, me beste vriendin en schoonmoeder bellen om te kijken of die ook mee konden en gaan! Helaas kon Suus niet mee, maar me schoonmoeder kwam meteen naar ons toe. Hop de auto in richting Almere!

Het was een schattig klein winkeltje op een soort industrie terrein in Almere. Genoeg plek om gratis en makkelijk te parkeren! Binnen was het super schattig en leuk ingericht. Overal hingen en stonden prachtige trouwjurken en er waren genoeg accessoires om 20 bruidjes direct te voorzien van de mooiste kettingen, lingerie en extra's. Binnen stond een hele lieve vrouw op ons te wachten die ons direct welkom heten. Ze was super spontaan en oprecht geïnteresseerd! Ze had de jurk uiteraard nog en snapte zelf niet zo goed waarom hij nog niet verkocht was want het is echt een prachtige jurk en heeft echt een mooie prijs! Ze haalde hem van de paspop af en ging met mij de paskamer in. Ze hielp me met het aantrekken van de jurk die eigelijk wel goed paste, Alleen bij me borst was hij wel wat groot. Dit zetten ze vast met speltjes zodat ik het totaal plaatje goed kon zien. Ze opende de gordijnen zodat mijn moeder, zusje en schoonmoeder de jurk konden bewonderen! Dit was hem! ik voelde het meteen. De maat was goed, hij zat super mooi en de prijs was perfect (niet geheel onbelangrijk). Me moeder stelde voor om nog wel even een andere jurk aan te passen voor de zekerheid en dat heb ik ook wel gedaan, maar ik was toch al verkocht. De andere jurk zat wel mooi, maar was niet zo mooi als de jurk die ik als eerst aan had. De keuze was snel gemaakt en ik voelde me super blij! Mijn ouders hadden me al toegezegd  dat ik mijn jurk van hun zou krijgen dus dat was ook meteen geregeld.

Wie had dat gedacht.. De jurk die ik op Pintrest vind, opsla als voorbeeld voor later heb ik nu gewoon in me kast hangen! Het was niet de bedoeling om nu al een jurk te kopen maar deze kon ik natuurlijk niet laten gaan! Sorry geen foto want dat blijft nog even een verrassing, maar geloof me, hij is awesome!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten