woensdag 3 augustus 2016

Hulp vanuit Spanje!

Dat we de ceremonie in Spanje wilde houden was wel duidelijk, maar waar en hoe regel je dat? We wilden wel graag op het strand trouwen, maar kon dat zomaar op ieder strand of had je daar een vergunning of goedkeuring voor nodig? Hoe ziet een Spaanse bruiloft er eigelijk uit? Allemaal vragen waar we nog geen antwoord op hadden.

Vroeger gingen we vaak op vakantie naar Spanje op de camping Emporda, l'Estartit, Costa Brava. Ik denk dat ik daar zeker wel 10 zomers heb doorgebracht! Via vrienden van mijn ouders leerden we een Spaans koppel, Anna en Albert kennen met 3 kinderen. Ze kwamen meestal een dag langs als we op de camping zaten en we hadden het altijd wel gezellig. Toen we wat ouder werden wisselden we Facebook uit zodat we contact konden houden want op een gegeven moment ga je niet meer mee naar de camping met je ouders, maar ga je zelf op vakantie en zo verlies je snel contact. Tijdens onze zoektocht besloot ik om Cristina (de dochter van Anna en Albert) een Facebook bericht te sturen. Zij was niet zo lang geleden getrouwd en misschien had ze nog wat tips voor me. Toen ik haar een bericht had gestuurd was ze maar al te blij me te kunnen helpen. Ze legde me uit dat trouwen op het strand niet zomaar mogelijk was op een publiek strand. In Spanje kon je eigelijk op 3 plekken trouwen. De kerk, een villa of een hotel. De kerk was geen optie omdat we niet gelovig zijn en dat niet is wat we graag willen. Een villa was ook geen optie omdat je dan minimaal 300 gasten uit moet nodigen en dit was niet onze bedoeling. Het laatste paste het beste bij ons. Je kon namelijk bij een hotel trouwen die aan het strand zou liggen. Zo kon je wel op het strand trouwen en daarna je diner en feest in het hotel houden.

Cristina ging meteen de zoektocht aan en stuurde me meteen een stuk of 3 hotels door die aan het strand lagen of er mooi uitzagen. Op het tweede hotel werd ik eigenlijk meteen zwaar verliefd! Het was een hotel aan het strand. Het hotel lag wat hoger waardoor je met een stenen trap naar beneden moest om op het strand te komen. Er stonden foto's op de website van het hotel met hoe het er uit zou zien als je daar wilde trouwen en geloof me, het is echt prachtig!! Ik had het natuurlijk meteen aan me vriend laten zien die eigelijk ook wel meteen voor deze locatie ging. Dat kwam dus goed uit! Ik liet Cristina weten dat we een keuze hadden gemaakt, maar we wel wilde weten of het allemaal betaalbaar zou worden anders ging de droom weer niet door. Zij heeft vervolgend contact opgenomen met het hotel en een offerte aangevraagd voor ons. Deze kregen we vervolgens op de mail. Na goed berekenen en nadenken waren we er wel uit dat we dit wel zagen zitten, maar daarvoor moesten we natuurlijk wel eerst langs om alles in het echt te bekijken en door te spreken met het hotel.
Gelukkig gaan mijn ouders nog steeds naar de zelfde camping en deze ligt op een half uur rijden van het hotel. op 29 juni zouden we dan naar Spanje gaan, een paar dagen bij me ouders op de camping overnachten en dan op 2 juli zouden we langs het hotel gaan. Cristina had de afspraak gemaakt met het hotel en stelde zelf voor om met ons mee te gaan als tolk. Dat vonden wij echt super lief van d'r en we waren ook wel erg blij dat ze mee wilde om ons te helpen.

De reis staat vast, de afspraak met het hotel is gemaakt, nu nog even afwachten en wie weet hebben wij onze droom ceremonie op het strand van Spanje..

Spannend!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten